مارس 29, 2024

وزنه بردار نیوزلندی به عنوان اولین ورزشکار تراجنسیتی بازی های المپیک شناخته شد

0

(سی ان ان) لورل هوبارد وزنه بردار نیوزیلندی پس از اینکه روز دوشنبه برای تیم ملی انتخاب شد ، قرار است اولین ورزشکار تراجنسیتی بازی های المپیک شود.

طبق بیانیه منتشر شده توسط کمیته المپیک نیوزلند که چهار عضو دیگر تیم وزنه برداری را نیز اعلام کرد ، وی در رده 87 کیلوگرم زنان شرکت خواهد کرد.


رویترز در آن زمان گزارش داد ، هوبارد 43 ساله در ماه مه پس از تغییر قانون ، به بازیهای برنامه ریزی شده توکیو راه یافت که در واقع جایگاه او را در دسته فوق سنگین تضمین کرد. این اولین بار او در بازی های المپیک است – بازگشت قابل توجه پس از آسیب دیدگی قابل توجه در سال 2018.
وزنه بردار تراجنسی پس از آسیب دیدگی احتمالاً بازنشسته خواهد شد ، بحث در مورد صلاحیت مطرح می شود
وزنه بردار تراجنسی احتمالاً پس از مصدومیت بازنشسته می شود ، بحث در مورد صلاحیت مطرح می شود
هوبارد در این بیانیه گفت: “من از لطف و پشتیبانی كه بسیاری از مردم نیوزیلند از من كرده اند سپاسگزار و فروتن هستم.”
وی با استفاده از بومی گفت: “وقتی سه سال پیش در بازی های کشورهای مشترک المنافع دستم را شکستم ، به من توصیه شد که فعالیت ورزشی من به پایان خود رسیده است. اما حمایت شما ، تشویق شما و آروها من را در تاریکی حمل کرد.” کلمه مائوری برای “عشق”.
وزنه برداری در بحث داغ مداوم پیرامون ورزشکاران تراجنسیتی که در ورزش زنان رقابت می کنند مورد توجه قرار گرفته است. ده ها ایالت ایالات متحده قانونی را در نظر می گیرند كه مانع از حضور زنان و دختران تراجنسیتی در رده های زنان شود ، با چندین مورد كه در سال جاری ممنوعیت های ورزشی را وضع كرده اند.
مشارکت هوبارد در رده های زنان پیش از این جنجال به پا کرده بود – در سال 2018 ، فدراسیون وزنه برداری استرالیا سعی کرد مانع از حضور وی در مسابقات مشترک المنافع در ساحل طلا شود ، اما برگزارکنندگان این حرکت را رد کردند.
و در ماه مه ، پس از موفقیت هوبارد ، وزنه بردار بلژیکی آنا ونبلینگن به یک وب سایت خبری المپیک گفت که اوضاع “ناعادلانه” و “مانند یک شوخی بد” است.
هوبارد قبل از انتقال در سال 2013 در مسابقات وزنه برداری مردان شرکت می کرد. وی از سال 2015 که IOC دستورالعمل های جدیدی را برای هر ورزشکار تراجنسیتی صادر کرد به عنوان یک زن مجاز به شرکت در مسابقات المپیک بود در صورتی که سطح تستوسترون زیر 10 نانومول در لیتر باشد در به گزارش رویترز ، حداقل 12 ماه قبل از اولین مسابقه آنها.

https://edition.cnn.com/2021/06/21/australia/laurel-hubbard-olympics-transgender-intl-hnk-spt/index.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *