آوریل 27, 2024

فصل فوتبال کالج اینجاست. و نوع دلتا نیز همینطور است.

0

فوتبال کالج برگشت. برای بسیاری ، این بازگشت سنت پاییزی خوش آمدید است ، اما برای برخی ، صحنه های ده ها هزار هوادار در ورزشگاه ها جمع شده اند – همه در زمینه همه گیری که هنوز در سراسر کشور ادامه دارد – بیش از آنکه شادی ایجاد کند ، به اضطراب دامن می زند.

با توجه به اینکه نوع دلتا ویروس کرونا هنوز باعث افزایش موارد جدید ، بستری شدن و مرگ در بخشهایی از ایالات متحده می شود ، کارشناسان می گویند این رویدادهای بزرگ و جمعیت عظیمی که آنها را جذب می کند ممکن است در زمان بدی رخ دهد ، حتی اگر در خارج از منزل اتفاق بیفتد ، جایی که معمولاً خطر عفونت به حداقل می رسد.

این بخشی از چیزی است که برخی از محققان آن را “ناحیه خاکستری” ناامید کننده بیش از یک سال و نیم پس از همه گیری می نامند. هیچ پاسخ ساده ای وجود ندارد که خطر تجمع جمعی مانند بازی فوتبال در فضای باز چقدر خطرناک باشد. عوامل گوناگونی بر سطح خطر تأثیر می گذارد: میزان عفونت محلی ، این که آیا ورزشگاه نیاز به واکسیناسیون دارد یا اثبات آزمایش منفی و حتی آنچه مردم قبل و بعد از بازی انجام می دهند.

در یکی از این بازیها ، باز کردن خانه دانشگاه ویسکانسین در مقابل ایالت پن ، هیچ مدرک واکسیناسیون یا آزمایش منفی لازم نبود. استفاده از ماسک در داخل خانه ضروری است اما فقط در فضاهای بیرونی “به شدت” تشویق می شود. بیش از 76000 نفر شرکت کردند. به گفته مدیسون بهداشت عمومی و شهرستان دان ، در مترو مدیسون ، ویسکانسین ، مترو ، محل سکونت بیش از 660،000 نفر ، از اواسط ماه ژوئیه شاهد افزایش مداوم موارد و 3.4 درصد مثبت تست بوده است.

چالش تعیین خطر این حوادث با چالش های مداوم در ردیابی موارد افزوده می شود. در حالی که هنوز کارشناسان معتقدند انتقال داخلی به مراتب بیشتر رایج است ، بودن در خارج خطر را از بین نمی برد.

https://www.nbcnews.com/science/science-news/college-football-season-delta-variant-rcna1920

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *