آوریل 27, 2024

کره شمالی می گوید به دلیل Covid-19 از بازی های المپیک تابستان توکیو عبور خواهد کرد

0

وزارت ورزش این کشور روز دوشنبه گفت کره شمالی به دلیل ترس از ویروس کرونا در بازیهای المپیک توکیو شرکت نخواهد کرد.

این اولین کشوری است که تصمیم به حذف بازیها را می گیرد ، که از 23 ژوئیه آغاز می شود. این تصمیم در 25 مارس کمیته المپیک کشور برای “محافظت از ورزشکاران در برابر بحران بهداشت جهانی ایجاد شده توسط Covid- 19 ، “بیانیه منتشر شده در وب سایت وزارت ورزش.

کره شمالی هیچ شماره داخلی Covid-19 گزارش نکرده است و اطلاعات کمی درباره بیماری همه گیر در این کشور مخفی و بسته در دسترس است. با این حال ، رهبر کیم جونگ اون در ماه اکتبر عذرخواهی غیرمعمول و اشک آور از مردم کره شمالی به دلیل ناکامی در این بحران انجام داد.

بازی های توکیو امسال قرار بود در سال 2020 برگزار شود اما به دلیل همه گیری همه پس رانده شد. برگزارکنندگان تماشاگران بین المللی را ممنوع کرده اند. با این حال افزایش برنامه جبران سنگین و برنامه واکسیناسیون آهسته ژاپن س questionsالاتی را در مورد اینکه آیا باید بازی ها اصلاً برگزار شود ایجاد کرده است.

ساکنان کره شمالی کیم ایل گوک ، وزیر ورزش کره شمالی و رئیس کمیته المپیک کره شمالی ، هنگام ورود به فرودگاه هاندا توکیو در ماه نوامبر سال 2018 مورد استقبال قرار می گیرند. کیودو / رویترز
این امید وجود داشت که بازیهای المپیک فرصتی برای کره شمالی و کره جنوبی باشد که از لحاظ فنی هنوز در جنگ با یکدیگر هستند و یک بار دیگر با همان پرچم رقابت کنند در بازیهای زمستانی 2018 در پیونگ چانگ کره جنوبی.

وكیل می گوید ، سلطنت های اردن اختلاف خانوادگی را حل می كنند
وزارت وحدت کره جنوبی روز سه شنبه گفت “امیدوار بود که بازیهای المپیک توکیو بتواند فرصتی برای ارتقا the صلح در شبه جزیره کره و همچنین آشتی و همکاری بین کره ای باشد ، اما ما شرم آور می دانیم که به دلیل Covid-19 وضعیت. “

 

موارد Covid-19 در ژاپن به طور مداوم در حال افزایش است ، در طول ماه مارس بین 1000 تا 2000 مورد در روز است.

المپیک توکیو: تماشاگران خارجی اجازه حضور در بازی ها را ندارند
20 مارس 202100: 33
انتظار می رود حدود 11000 ورزشکار و ده ها هزار مربی به همراه سایر مقامات و صدا و سیما در این بازی ها حضور داشته باشند. NBC Universal ، شرکت مادر NBC News ، حقوق رسانه های ایالات متحده را برای بازی های المپیک آینده حفظ می کند.

روابط بین شمال و جنوب و کره شمالی و ایالات متحده از زمان فروپاشی اجلاس فوریه 2019 بین رئیس جمهور دونالد ترامپ و کیم به دلیل اختلافات پیرامون تحریم ها ، متشنج شده است. از آن زمان کیم در اعتراض به آنچه خصومت آمریكا خواند ، تهدید كرد كه زرادخانه هسته ای خود را بزرگ خواهد كرد.

وزیر امور خارجه آنتونی بلینکن ماه گذشته شمال را به دلیل “سو ab استفاده های منظم و گسترده علیه مردم خود” مورد انتقاد قرار داد. وی همچنین گفت که واشنگتن از اواسط ماه فوریه از طریق چندین کانال با کره شمالی تماس گرفته است ، اما هیچ پاسخی دریافت نکرده است.

در پایان ماه مارس کره شمالی با پرتاب دو موشک بالستیک به دریای ژاپن ، اوایل روز جمعه آنها را به عنوان نوع جدیدی از سلاح های تاکتیکی هدایت شونده توصیف کرد.

https://www.nbcnews.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *