آوریل 27, 2024

یک نمایش پیشگامانه ، با الهام از مگان مارکل ، دو دوشس سیاه را رو در رو قرار می دهد

0

وقتی سیدنی چارلز و سلست کوپر مصاحبه اپرا وینفری با پرنس هری و مگان مارکل را تماشا کردند ، آنها به بسیاری از بینندگان دیگر واکنش مشابه نشان دادند: صداقت مارکل در مورد مبارزات بهداشت روانی و ادعاهای نژادپرستی در خانواده سلطنتی انگلیس بسیار تحت تأثیر آنها قرار گرفت.

اما از نظر چارلز و کوپر ، تماشای مصاحبه نیز عجیب به نظر می رسید: فقط چند ماه قبل ، این دو در نمایشنامه ای بازی کرده بودند – “دوشس! دوشس! دوشس!” که توسط ویویان جی.و نوشته شده است. بارنز و توسط شرکت تئاتر Steppenwolf شیکاگو به صورت آنلاین پخش می شود – که تقریباً شبیه به نشستن است. چارلز و کوپر – هر دو زن سیاه پوست – در نقش یک دوشس فعلی و به زودی قرار می گیرند که برای اولین بار با یکدیگر ملاقات می کنند تا در مورد پروتکل پیوستن به خانواده سلطنتی بحث کنند. آنها همچنین با واقعیت های نژادپرستی و تبعیض جنسی در درون م institutionسسه مقابله می کنند.

بازیگران گفتند ، پس از تماشای چنین گفتگوی مشابهی بین وینفری و ماركل ، نمایشی كه آنها اجرا كردند – كه بارنز در سال 2018 نوشت –

چارلز گفت: “وحشی بود.” “من فکر کردم:” چی؟ این جادوگری است! “

سلست کوپر در نقش “دوشس به زودی” در تولید مجازی Steppenwolf “دوشس! دوشس! دوشس!” لاول توماس
در این نمایش – که فقط سه روز پس از مصاحبه به صورت آنلاین آغاز شد – چارلز ، بازیگر دوشس ، با کوپر ، دوشس به زودی قرار می گیرد ، زیرا شخصیت های آنها مشخص می شوند ، ظاهراً برای پیروی از “قوانینی” که نقش عمومی جدید او را همراهی کنید: چگونه و کی بنشینیم ، چه زمانی صحبت کنیم ، چه باید بگوییم و در نهایت ، چگونه از پس فشارهای زندگی سلطنتی برآییم.

دوشس ورودی انتظارات را از همان ابتدا ناخوشایند می داند و به اشتباه تصور می کند که سلف او احساس خواهر خواهی و پناهگاهی را فراهم می کند که هر دو می توانند نگهبانان خود را کنار بگذارند. اما دوشس محدودیت هایی را که او را ملزم می کند ، تا حد زیادی می پذیرد ، تا اینکه دوشس به زودی – با توصیه هایش برای “سوزاندن آن” – باعث می شود دوشس یک اقدام مقاومت ، نمایشی و براندازانه انجام دهد.

بارنز ، نمایشنامه نویس ، بازتاب آن روح مقاومت را در نحوه بیان ماركل علیه سلطنت شنید.

وی گفت: “این نمایش از نظر” ما در حال انجام آموزش های پرنسس هستیم “دقیقاً دقیقاً از همان طرز فکر شما شروع می شود و سپس خیلی سریع یک حق سخت را می گیرد. “شباهت ها ، یا تشدید های استعاری ، بین جهان ما و جهان اوج گرفته شده از نمایش وجود دارد.”

بارنز گفت ، طنین اندازها در تبعیض نژادی و نژادپرستی و کلیشه هایی که زنان سیاه پوست با آن روبرو هستند – به ویژه در نهادهای عمدتا سفیدپوست مانند سلطنت انگلیس ، که انتظار می رود آنها در حمایت از آنها کمک کنند ، در عین حال دور از ذهن هستند ، پدیدار می شود. مارکل در مکالمه خود با وینفری پرده خود را از واقعیت باز کرد و در مورد چگونگی مجوز خروج از کاخ کنزینگتون برای ماه ها پس از متهم شدن به بیش از حد در رسانه ها بودن بحث کرد.

سیدنی چارلز در نقش “دوشس” در تولید مجازی Steppenwolf “دوشس! دوشس! دوشس!” لول توماس
“با دیده شدن ، همانطور که آن شخص … شما از بسیاری جهات در واقع نامرئی می شوید ، زیرا مردم در واقع شما را در نظر نمی گیرند – آنها فقط شما را به خاطر نمادی که شما نمایندگی می کنید ، می بینند.” بارنز در مورد مارکل گفت.

چارلز و کوپر از تجربیات زندگی خود در “دوشس! دوشس! دوشس!” استفاده کردند. باعث می شود مبارزاتی که در این نمایش به تصویر کشیده اند ، شخصی باشد.

کوپر گفت: “این صحبت از چیزهایی است که من در مورد مگان مارکل شنیده ام ، و همچنین تجربه من از یک زن سیاه پوست در آمریکا بودن در فضاهای سفید و فقط نیاز به کوچک کردن خودم است.”

چارلز نقش خود را به عنوان دوشس به تجربه کار در شرکت های آمریکایی تشبیه کرد ، که به گفته وی در سال 2016 به دلیل تبعیض هایی که او و دیگر زنان سیاه پوست تجربه کرده است ، آن را ترک کرد.

وی گفت: “از شما انتظار می رود که نماینده کل مشاغل زن سیاه پوست باشید ، و این شامل صحبت کردن در هنگام لزوم ، سستی در هنگام لزوم ، اما نه خیلی سخیف ، یا مطیع بودن بلکه قوی بودن است.” . “من احساس می کنم مانند همه زنان سیاه پوست در همه جا ، به ویژه مگان ماركل و دوشس در این قطعه ، از آنها انتظار می رود و باید سنتی را كه آنها را ستم می كند نیز حفظ كنند – و وزن آن شكننده است. این برای هر انسانی ، هر انسانی غیر طبیعی است. روح ، برای حمل آن. “

بارنز نوشت: “دوشس! دوشس! دوشس!” تقریباً سه سال پیش ، به عنوان دانشجوی سال اول کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در دانشگاه کالیفرنیا ، سن دیگو ، جایی که اکنون دانشجوی سال سوم است. او در ابتدا با الهام از تصاویر کیت میدلتون ، دوشس کمبریج ، در حال ژست گرفتن در بیرون بیمارستان سنت مری لندن – با پاشنه پا و موهای تازه خشک شده – تنها چند ساعت پس از به دنیا آوردن هر یک از سه فرزندش بود.

وی گفت: “من مثل این بودم که” این در جهان چیست و چرا این اتفاق می افتد؟ “

وقتی هری و مگان ازدواج کردند و دوک و دوشس ساسکس شدند ، عروسی آنها باعث شد که بارنز به این فکر کند که چگونه می تواند نمایشنامه ای بنویسد که چرخشی جدید به سلطنت ها بدهد بدون اینکه این دو زن را در برابر هم قرار دهد.

او فکر کرد اگر در این نمایش “یک فرد مگان و یک سیاه پوست جدید که وارد موسسه می شود” بعد از اینکه مارکل برای مدتی در آن حضور داشته باشد ، چه اتفاقی می افتد؟

وی گفت که بارنز برای اولین بار این نمایش را به صورت حضوری در سال 2019 و در جشنواره ای در UC San Diego روی صحنه برد که منجر به همکاری با Steppenwolf شد. همه گیری ، نمایش را از صحنه تئاتر شیکاگو به یک نمایش مجازی مجبور کرد ، که به کوپر و چارلز مجبور شد در پایان سال گذشته اجراهای خود را به طور مستقل و در پایان سال گذشته در آپارتمان های خود ضبط کنند.

برای هر بازیگر یک دوربین و تجهیزات فنی از طریق پست ارسال شد. هر كدام به نوبت نقش خود را از طریق بزرگنمایی ایفا می كردند تا از دیگری پشتیبانی كنند در حالی كه او به طور رسمی برای دوربین بازی می كرد.

از نظر بارنز ، شرایط منزوی کننده ای که تیم بازی را در آن ضبط می کند ، نشان می دهد که چگونه رابطه بین شخصیت ها از یخبندان به یکدیگر وابسته است.

وی گفت: “این نمایش به طور خاص در این اتاق بسته اتفاق می افتد ، جایی که آنها دیده نمی شوند و آنها واقعاً می توانند یکدیگر را ببینند.”

و پس از تماشای مصاحبه مارکل با وینفری ماه گذشته ، چارلز و کوپر دوشس ساسکس – و شخصیت های خود را – در چراغ های جدید دیدند.

کوپر گفت: “این باعث شد که به نمایش متفاوت نگاه کنم – مگان به نوعی ترکیبی از هر دو شخصیت است.” “با مصاحبه ، بخشی از او وجود دارد که” آن را می سوزاند. “

https://www.nbcnews.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *